Czy obowiązuje rejonizacja?
Jakie warunki należy spełnić, aby dziecko zostało uczniem szkoły SVS?
Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby zapisać sześciolatka do szkoły?
Jakie zajęcia oferuje szkoła w ramach obowiązkowego planu lekcji?
Jak liczebne są klasy?
W każdej klasie ilość dzieci nie przekracza 18 uczniów. Część zajęć planujemy realizować w mniejszych grupach.
Czy szkołą oferuje zajęcia specjalistyczne?
Tak, każde dziecko będzie mogło skorzystać z pracy z logopedą (wady wymowy, niezakończony rozwój mowy), pedagogiem (zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne) oraz wziąć udział w zajęciach z psychologiem. Ponadto oferujemy wachlarz zajęć typowo specjalistycznych dla dzieci z zaleceniami z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej: terapia integracji sensorycznej, terapia wygaszania odruchów, trening umiejętności społecznych, zajęcia z rehabilitantem, sensomotoryka, zajęcia z tyflopedagogiem, czy trening słuchowy Neuro-Flow.
W jakich godzinach odbywają się zajęcia szkolne?
Lekcje rozpoczynamy o godz. 8.15 w systemie jednozmianowym. Szkoła oferuje opiekę w godzinach od 7.00 do 16:45.
Czy są dodatkowe koszty?
Opłaty dodatkowe obejmują: - obiady (nieobowiązkowe) - wyjścia, wycieczki (nieobowiązkowe) - zielona/biała szkoła (nieobowiązkowe) - wyprawkę ucznia. Szkoła oferuje ponadto zajęcia dodatkowe rozwijające zainteresowania uczniów zgodnie z ich potrzebami według ustalanego corocznie cennika.
Czy w szkole jest stołówka?
W szkole nie ma stołówki. Posiłki (na życzenie rodzica) zamawiane są z firmy cateringowej. Drugie śniadanie (obowiązkowo przynoszone z domu) dzieci jedzą podczas dłuższej przerwy między lekcjami.
Czy dziecko może mieć inną dietę?
Tak, jeżeli jest taka potrzeba dziecko może zostać objęte dietą w ramach wykupionego cateringu.
Czy w szkole jest świetlica?
Tak, godziny pracy świetlicy porannej to: 7:00 - 8:15, świetlicy popołudniowej: 15:30 - 16:45. Tak planujemy pracę, aby dzieci pozostające w świetlicy szkolnej nie tylko odpoczywały, ale również uczyły się pracy w zespole, wyrównywały ewentualne deficyty rozwojowe, odrabiały zadania, realizowały zajęcia pozalekcyjne.
Jakimi metodami pracują nauczyciele w szkole? Czy są one dopasowane do potrzeb dzieci?
Podstawową formą działalności dziecka w klasach edukacji wczesnoszkolnej jest nadal zabawa i to poprzez zabawę dzieci nabywają wszelakich umiejętności. Przestrzeń edukacyjna w szkole sprzyja uczeniu się i wypoczynkowi dzieci. W szkole zarówno metody jak i formy pracy z dziećmi są dostosowane do ich możliwości psychofizycznych, rozwoju emocjonalnego oraz preferencji sensorycznych. Dbamy o to, aby dziecko czuło się w szkole bezpiecznie i uczyło się niejako “przy okazji”. Na lekcjach stosujemy elementy metod pracy takich jak: metoda Dobrego Startu, oraz wykorzystujemy nowe technologie informacyjne i gry edukacyjne.
Jak oceniana jest praca dzieci?
Praca oceniana jest na bieżąco i wyrażona w formie opisowej w klasach I-III oraz cyfrowej w klasach IV-VIII. W ramach realizowanego w naszej szkole międzynarodowego programu PYP IB posiadamy również autorski program oceniania, który jest spójny z polskim systemem. Rodzice na bieżąco są informowani o postępach dzieci. Zrezygnowaliśmy z dzwonków po to, aby nauczyciel sam decydował o przerwach obserwując poziom koncentracji dzieci w klasie. Przy ocenianiu zachowania planujemy korzystać z aplikacji mobilnych.
Jakie kwalifikacje posiadają nauczyciele?
Każdy nauczyciel w szkole przygotowany jest merytorycznie do pracy z dziećmi. Przy wyborze pedagogów kierowaliśmy się ich kompetencjami pedagogicznymi, otwartością i kreatywnością zawodową. Nauczyciele posiadają już kilkuletni staż pracy w zawodzie, dysponują dodatkowymi kwalifikacjami.